دیگر اخبار
معنای سیاست دینی در کلام امام مجتبی علیه الصلاه و السلام

معنای سیاست دینی در کلام امام مجتبی علیه الصلاه و السلام

علم الوراثه اکتسابی نیست/ علم الوراثه از راه «تولّی» حاصل می شود

علم الوراثه اکتسابی نیست/ علم الوراثه از راه «تولّی» حاصل می شود

پاسخ آیت الله العظمی جوادی آملی به پرسشی درباره بردن نام کوچک ائمه(ع) در ادعیه و زیارات

پاسخ آیت الله العظمی جوادی آملی به پرسشی درباره بردن نام کوچک ائمه(ع) در ادعیه و زیارات

بین زمین و عرش الهی به اندازه دعا و آه مظلوم فاصله است

بین زمین و عرش الهی به اندازه دعا و آه مظلوم فاصله است

تقدیر از خدمات اورژانس کشور/ اورژانس امانتدار مردم است

تقدیر از خدمات اورژانس کشور/ اورژانس امانتدار مردم است

برای عالم شدن مردم هم تعلیم لازم است و هم عمل صالح

برای عالم شدن مردم هم تعلیم لازم است و هم عمل صالح

تقوا آن است که انسان در مسیر اراده خدا قرار بگیرد/ اگر کسی در مسائل خانوادگی خود در مسیر تقوا باشد، تأمین زندگی اش به عهده خداست

تقوا آن است که انسان در مسیر اراده خدا قرار بگیرد/ اگر کسی در مسائل خانوادگی خود در مسیر تقوا باشد، تأمین زندگی اش به عهده خداست

ائمه(ع) از هر فرصتی برای ایجاد سنت های حسنه در جامعه استفاده می کردند

ائمه(ع) از هر فرصتی برای ایجاد سنت های حسنه در جامعه استفاده می کردند

تبلیغ عالمانه، معارف را از گوش به دل مخاطب رساندن است

تبلیغ عالمانه، معارف را از گوش به دل مخاطب رساندن است

حفظ حرمت خانواده، ستون دين است/اگر کسی باتقوا باشد هیچ مشکلی ندارد/مشکلات موجود در جامعه از بی تقوایی است

حفظ حرمت خانواده، ستون دين است/اگر کسی باتقوا باشد هیچ مشکلی ندارد/مشکلات موجود در جامعه از بی تقوایی است

آیت الله العظمی جوادی آملی:


اطلاع رسانی اسراء: همزمان با آغاز هشتمین دوره آموزشی جامعه المرتضی، جمعی از اساتید، مبلغان و دانش پژوهان این مرکز با حضور در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اسراء: همزمان با آغاز هشتمین دوره آموزشی جامعه المرتضی، جمعی از اساتید، مبلغان و دانش پژوهان این مرکز با حضور در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی دیدار کردند.

آیت الله العظمی جوادی آملی در این جلسه با اشاره به رسالت حقیقی مبلغان دینی بیان داشتند: شما پیام ولایت را به جهان منتقل می کنید، مبلّغ دو کار اساسی دارد؛ اول آنکه معارف را منتقل کند و عالمانه سخن بگوید و دوم آنکه در مرحله بعد کاری کند که پیام از گوش مخاطب به دل او نیز راه پیدا کند.

ایشان ادامه دادند: تبلیغ عالمانه، معارف را از گوش به دل مخاطب رساندن است تا مصداق قول بلیغ باشد، گوش شنوای مشترک همه مردم جهان همان «فَأَلْهَمَهَا فُجُورَهَا وَتَقْوَاهَا» است؛ یعنی انسان، لوح نانوشته خلق نشده است و خداوند در وجود او این حقیقت را به ودیعه نهاده است، در نتیجه اول باید بفهمیم صاحب خانه ای در درون خود داریم که «فَأَلْهَمَهَا فُجُورَهَا وَتَقْوَاهَا» است، دوم آنکه مهمانی دعوت کنیم که با صاحبخانه هماهنگ باشد، این که در این آیه مبارکه سه مرتبه «ها» تکرار می شود؛ یعنی ای انسان تو رها نیستی! همه هویت تو با  این سه «ها» تامین می شود؛ «فَأَلْهَمَهَا»، «فُجُورَهَا»، «وَتَقْوَاهَا» لذا علمی بیاموزید که با صاحبخانه هماهنگ باشد.

معظم له تاکید داشتند: مرحله سوم آن است که همواره اهل «استخاره» باشیم، نه با قرآن بیرون بلکه با قرآن درون!؛ حضرت امیر علیه السلام که دنیا در چشم او کوچک و خار است درباره یکی از یاران خود فرمود این شخص در چشم من مرد بسیار بزرگی است، چون در کنار سایر فضائلی که دارد همواره با قرآن درونی خود استخاره می کند؛ یعنی همه کارهای خود را به صحیفه دل خود عرضه می کند، اگر مطابق هوا و هوس و فجور بود از آن پرهیز می کند و اگر مطابق تقوا بود به آن عمل می کند.

آیت الله العظمی جوادی آملی خطاب به طلاب جامعة المرتضی خاطرنشان کردند: شما که پیام مرتضوی را به جهان مخابره می کنید باید بدانید که این پیام از دهن پاک و مطهر باید خارج شود، حرف غیرعالمانه و غیر محققانه از این دهان خارج نشود تا دهانتان پاک باشد؛ منظور از «طَهِّرُوا أَفْوَاهَكُمْ فَإِنَّهَا طُرُقُ الْقُرْآن» همین است، اگر اولاً فضای دهانتان پاک باشد یعنی حرف غیر عالمانه و غیر محققانه از آن خارج نشود و دوماً علوی گونه زندگی کنید، پیامتان قطعاً در جهان اثر گذار خواهد بود، وقتی با زبان طاهر این معارف منتقل شد اگر کسی «فِي قُلُوبِهِم مَّرَضٌ» نباشد قطعا آن را خواهد پذیرفت.